top of page
Beautiful Sunset

OVER
BedrijfOpDeRit

Zorgen dat dingen "gewoon werken"

Ik vind het zo heerlijk als dingen “gewoon werken”. Het is voor mij een soort tweede natuur om frictie te herkennen en die vervolgens op te lossen:

 

  • Als ik een paar keer van huis naar de sportschool ben gefietst, ga ik kijken welke weg het kortst is (al scheelt het seconden).

  • Als ik een nieuw apparaat in de keuken heb, wisselt het eerst twee keer van plaats voordat ik tevreden ben over de optimale positie.

  • Ik verbouw regelmatig mijn huiskamer, want dan heb ik het gevoel dat het beter kan worden ingedeeld.
     

Het moet gewoon kloppen.

Branding shoot Henrik by IsabellaVerduyn-37.jpg

Na mijn studie geschiedenis sprak ik een bevriende ondernemer die uitlegde wat hij deed met online marketing. Hij vertelde dat het een proces was, van verkeer, naar conversie, naar nurture, enzovoort. En hij legde uit hoe je bij elke stap frictie kon verminderen om de rest van het proces soepel te laten verlopen.

Zo begon mijn online marketingreis.

In 2014 leerde ik HubSpot kennen (toen “slechts” een marketingtool), en in 2015 werd mijn wereld nog groter toen ik werd gevraagd om mijn certificering voor Salesforce Pardot te halen. Die certificering opende de deur naar grotere projecten bij grotere bedrijven.

 

Zo kwam ik terecht bij bekende bedrijven als Wolters Kluwer, ASSA ABLOY en KPMG. Dit leidde in 2019 zelfs tot een emigratie, waarbij ik met mijn hele gezin een jaar naar Denver, Colorado verhuisde, waar ik hoofd sales en marketing werd bij een marketing automation aanbieder: Net-Results.

In al deze opdrachten deed ik eigenlijk maar één ding: zorgen dat de marketing- (en later ook sales-)processen goed liepen via de software. Dat “shit werkte”. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Alle software ter wereld gaat je namelijk niet redden als je geen duidelijkheid hebt over je processen en geen helder speelveld hebt gecreëerd waarin verantwoordelijkheden expliciet zijn. Keer op keer kwam ik systemen tegen waar duidelijk maar wat werd gedaan: er zat geen plan achter, geen visie. Het waren workflows, e-mails, pijplijnen en data... maar het was los zand. Totaal geen synergie tussen de onderdelen. Geen wonder dat het dan trekken is om er wat uit te halen.

Voor mij is een goed bedrijf een bedrijf dat op de rit is: het blijft vooruitgaan, alles gaat moeiteloos, mensen werken er graag en het is verkoopbaar. Daarvoor zijn goede systemen nodig. Maar voor goede systemen zijn er goede processen nodig. Daarom help ik bedrijven een (online) omgeving te creëren waarin het gehele team samen de schouders zet onder een hoger doel, met de juiste structuur en werkwijzen om dit te verwezenlijken.

Zodat jij je zoveel mogelijk kunt richten op je werk, je resultaten kunt behalen en het cashen vanzelf gaat.

Expert Certifications

  • Salesforce Certified Administrator
  • Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Specialist
  • Salesforce Marketing Cloud Account Engagement Consultant
  • HubSpot Solutions Partner

Jennifer van den Brink, CMO, Textkernel

“I highly recommend Henrik for CRM-related projects and also recommend Henrik for projects in which the way in which business operates needs to be reviewed, refined and improved."

Rhodri James, Head of Sales, Fonoa

"Together we were building out Hubspot implementation whilst we were building all our processes from scratch so did a lot of experimentation but ultimately we built a Sales and CRM platform that the sales team could use easily and supported them in their job. Henrik's advice was invaluable during the process."

Martin Ray, Chief Analyst, Zooma

“Henrik is a self-starter. His vast experience, knowledge, and ability to advise on the best course of action for marketing automation will benefit any organization that seeks to flourish in the digital age.”
bottom of page